دنیا نیوز

جدیدترین اخبار روز دنیا

دنیا نیوز

جدیدترین اخبار روز دنیا

آپ تایم VPS چیست و چرا مهم است؟

قطعا می‌دانید که با توجه به رقابت‌های شدیدی که امروزه در دنیای اینترنت برقرار است، یک سایت غیر فعال تا چه حد می‌تواند بیزینس شما را فلج کند. غیرفعال بودن سایت سبب می‌شود خرید مشتریان و یا تماس آنها با شما بسیار دشوار شود همچنین ممکن است گوگل وب سایت شما را غیرقابل اعتماد تشخیص دهد و این روی رتبه بندی شما تأثیر منفی می‌گذارد.

ممکن است هنگام بررسی شرکت‌های میزبان وب با واژه آپ تایم (Uptime) برخورد کرده باشید. در واقع یکی از مهمترین ویژگی‌های یک هاست یا میزبان خوب، میزان آپ تایم (Uptime) آن است. در واقع Uptime نشان دهنده میزان زمانیست که سخت افزار، سیستم IT یا دستگاه‌ها با موفقیت مشغول به کارند. این عدد به صورت درصدی نشان داده می‌شود. به عنوان مثال شرکتی ادعا می‌کند که دارای آپ تایم سرور 99٪ است. یعنی در 99 درصد مواقع کاربران به سرویس خود دسترسی خواهند داشت. در مقابل Uptime، کلمه downtime قرار دارد و به زمانی که یک سیستم کار نمی‌کند، اشاره دارد. داون تایم به معنای خرابی و عدم دسترسی به سرویس است. دلایل مختلفی از جمله وجود نقص در سیستم، خرابی های ناشی از بحران و حملات و یا عدم دسترسی مربوط به تعمیر و نگهداری موجب ایجاد این خرابی یا عدم دسترسی‌ها می‌شوند.

برخی از شرکت‌های میزبانی وعده 99.9٪ آپ تایم را به کاربران خود می‌دهند. اما در هر صورت 99.9٪ آپ تایم نیز بدان معناست که وب سایت شما می‌تواند بیش از هشت ساعت در سال از کار بیفتد بدون اینکه میزبان شما حتی توافقنامه سطح خدمات خود را نقض کرده باشد. پس ارزش و اهمیت آپ تایم غیرقابل انکار است. در ادامه دو مورد مهم از خساراتی که آپ تایم ضعیف به سایت وارد میکند را بررسی می‌کنیم.

خسارت شهرت

بیایید کمی صادق باشیم، تعداد کمی از ما به شرکت ها و وب سایت ها فرصتی دوباره خواهیم داد. اگر نتوانیم به راحتی از یک وب سایت استفاده کنیم بی‌درنگ به سراغ وب‌سایت رقیب خواهیم رفت و احتمالا دیگر بر نخواهیم گشت. هر دقیقهای که وب سایتی خراب باشد، مشتریان جدیدی را برای یکی از رقبایش می‌فرستد و ممکن است مشتریان قدیمی خود را نیز از دست دهد. همچنین شهرت سایت در صنعت خود و در بین همتایان نیز خدشه دار خواهد شد. به طورکلی، زمان خرابی برای شهرت سایت و تیم فروش فاجعه است و باید هر کاری انجام داد تا شرکت میزبانی قابل اعتمادی را یافت که به جلوگیری از این امر کمک کند.

از دست دادن دسترسی به خدمات

اگر سایت سازمانی از یک سیستم ابری استفاده می‌کند که کارکنان و مشتریان به آن اعتماد دارند ،هرگونه خرابی که به سرور وارد شود می‌تواند تجارت را به کلی متوقف کند. ممکن است در زمان خرابی سایت، کارکنان و یا مشتریان مجبور شوند به فرایندهای دستی خسته کننده و وقت گیر بازگردند یا ممکن است تا زمانی که سرور دوباره فعال نشود، سازمان کاملاً ناتوان شود. بدتر از آن، احتمالاً پس از برطرف شدن مشکل، سازمان بایستی روزها و هفته ها با مشتریانی عصبانی و همکارانی پر استرس مواجه شود. در مجموع، انجام هرکاری برای جلوگیری از خرابی سیستم و زیرساخت ابری بسیار ضروری است زیرا این خرابی‌ها می‌توانند حتی بیشتر از قطعی برق طولانی مدت آسیب زننده باشند.

 

پس در نظر داشته باشید هنگام انتخاب یک سرویس ارائه دهنده میزبانی، به روز بودن سرورها یک عامل مهم است. مطمئن شوید که میزبانی را انتخاب خواهید کرد که درصد آپ تایم بالایی دارد و شما را از قطعی‌ها و خرابی‌ها دور نگه میدارد و قابل اعتماد است و شهرت دارد.