دنیا نیوز

جدیدترین اخبار روز دنیا

دنیا نیوز

جدیدترین اخبار روز دنیا

پرینت گرفتن از گوشی موبایل اندروید و آیفون

چاپ با تلفن همراه اندروید و آیفون

اگر شما یکی از کسانی هستید که بسیاری از اسناد، عکس‌ها و فایل‌های خود را در گوشی یا تبلت خود در فضای ابری نگهداری می‌کنید و می‌خواهید قابلیت چاپ با گوشی خود از طریق Wi-Fi را تجربه کنید، این مقاله برای شماست. . مواقع زیادی وجود دارد که شما به یک کپی از یک سند یا یک سند خاص نیاز دارید. این سند می تواند یک عکس، یک رزومه یا سندی باشد که باید در جایی ارائه دهید یا در یادداشت های خود بگنجانید.

خوشبختانه، مانند گذشته برای چاپ فایل ها نیازی به کامپیوتر ندارید. می توانید این کار را مستقیماً با استفاده از تلفن خود با اتصال تلفن به چاپگر و Wi-Fi انجام دهید. فرقی نمی کند از محصولات اپل، آیفون یا آیپد یا گوشی و تبلت اندرویدی استفاده می کنید، در این مطلب به نحوه اتصال تمامی سیستم عامل ها به چاپگر پرداخته ایم. امیدواریم با مطالعه آن بتوانید اسناد موجود در دستگاه خود را به راحتی به فایل فیزیکی تبدیل کنید.

از تلفن یا تبلت اندرویدی خود پرینت بگیرید

روش های مختلفی برای چاپ فایل ها از دستگاه های اندرویدی شما وجود دارد. خود سیستم عامل اندروید نه تنها پیشرفت قابل توجهی در چاپ با کیفیت بالا داشته است. علاوه بر این، نسل جدید چاپگرها دارای قابلیت ها و ویژگی های جدیدی برای انجام فرآیند چاپ از طریق شبکه Wi-Fi هستند. یکی از مطمئن‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی به چاپگرها، برنامه Google Cloud Print و ویژگی خدمات چاپ پیش‌فرض است.

اتصال گوشی به چاپگر از طریق برنامه چاپ ابری گوگل

Google Cloud Print فناوری است که به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را از هر کجا و در هر دستگاهی چاپ کنید. احتمالاً می توان این برنامه را بهترین روش چاپ از دستگاه های اندرویدی دانست. شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری گوگل از این قابلیت به صورت بی سیم برای چاپ فایل ها و اسناد خود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدانید چاپگر شما از این ویژگی پشتیبانی می کند و به شما امکان چاپ با اتصال به دستگاه های هوشمند در فضای ابری را می دهد.

اساساً این برنامه در بسیاری از دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید وجود دارد. برای پیدا کردن آن، باید به بخش "تنظیمات" دستگاه خود بروید و کلمه "چاپ" را جستجو کنید. اگر Cloud Print نصب شده باشد، این برنامه برای شما نمایش داده می شود.

برنامه Google Cloud Print

اما اگر این گزینه را انجام ندادید، کافی است به فروشگاه گوگل پلی بروید و این برنامه را دانلود کنید.

با برنامه چاپ ابری Google یک چاپگر به تلفن خود اضافه کنید

برای استفاده از این فناوری ابتدا باید چاپگر مورد نظر را به برنامه اضافه کنید. مطمئن شوید که چاپگر روشن است؛ همچنین، تلفن همراه و چاپگر اندرویدی شما باید به شبکه وای فای متصل باشد.

دوباره وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به دنبال «کلیک» بگردید. گزینه "Print" در جایی که باید تایپ کنید ظاهر می شود. در صفحه ای که باز می شود برنامه «Google Cloud Publishing» را مشاهده خواهید کرد. در بالای صفحه، در سمت راست، دکمه منو قرار دارد که گاهی به صورت سه آیکون ظاهر می شود. با کلیک بر روی آن می توانید گزینه «افزودن چاپگر» را از بین گزینه های موجود بیابید.

برنامه چاپ ابری به طور خودکار چاپگرها را در شبکه Wi-Fi شما جستجو می کند. هنگامی که چاپگر مورد نظر خود را پیدا کردید، آن را انتخاب کنید تا به لیست چاپگر خود اضافه شود. اکنون آماده صدور فرمان چاپ فایل درخواستی از طریق گوشی اندرویدی خود هستید.

نحوه چاپ از گوشی اندرویدی با استفاده از فناوری Google Cloud Print

اکنون که چاپگر مورد نظر را با استفاده از فناوری چاپ ابری به گوشی اندرویدی خود اضافه کرده اید، به راحتی می توانید فایل مورد نظر را چاپ کنید. برای انجام این کار، پس از باز کردن فایل، عکس، ایمیل یا صفحه وب که می خواهید چاپ کنید، روی دکمه منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کرده و گزینه Print را انتخاب کنید.

با انجام این کار، به طور خودکار به چاپگری که اضافه کرده اید متصل می شوید. اما اگر بیش از یک چاپگر اضافه کرده اید، باید روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید. به این ترتیب می توانید تنظیمات مختلفی را برای چاپ سند خود اعمال کنید. این تنظیمات شامل تعداد کپی برای چاپ، اندازه کاغذ، رنگی یا سیاه و سفید و جهت صفحه است.

از تلفن همراه Android با Google Cloud Print چاپ کنید

سرانجام، دستور print را وارد کنید تا فرآیند چاپ کامل شود.

گوشی اندروید خود را از طریق Wi-Fi با برنامه خدمات چاپ پیش فرض به چاپگر متصل کنید

سرویس چاپ پیش‌فرض به تلفن Android شما اجازه می‌دهد چاپگرها را در شبکه Wi-Fi شما پیدا کند. به همین دلیل لازم است در طول فرآیند به شبکه وای فای متصل شوید تا از وقفه جلوگیری شود. اگر با خطا مواجه شدید یا نمی توانید چاپ کنید، ابتدا بررسی کنید که گوشی هوشمند شما به وای فای مورد نظر متصل است. زیرا گاهی اوقات دستگاه ها می توانند به شبکه دیگری متصل شوند تا سیگنال قوی تری پیدا کنند.

افزودن چاپگر با استفاده از سرویس پیش‌فرض در تلفن Android

برای اتصال گوشی اندرویدی خود به چاپگر از طریق این سرویس پیش فرض، باید به قسمت «تنظیمات» تلفن همراه خود بروید. پس از جستجوی کلمه “چاپ” بر روی گزینه “چاپ” کلیک کنید. برای نمایش فهرستی از چاپگرهای موجود در این شبکه، سرویس چاپگر پیش فرض را انتخاب و فعال کنید. سپس یکی از این دستگاه ها را انتخاب کنید.

خدمات چاپگر استاندارد در تلفن Android

اگر چاپگر شما پیدا نشد، دوباره به تنظیمات بروید و این بار به جای استفاده از سرویس پیش فرض، روی گزینه «افزودن سرویس» کلیک کنید. پس از ورود به Google Play، نام تجاری ناشر را وارد کرده و برنامه را دانلود کنید. نرم افزار ویژه طراحی شده توسط سازندگان چاپگر، اتصال به دستگاه های مختلف را تسهیل کرده است.

سرویس چاپ اندروید را اضافه کنید

همچنین امکان اضافه کردن چاپگرها به صورت دستی نیز وجود دارد. برای این کار وارد سرویس چاپگر پیش فرض شده، در منوی بالا سمت راست گزینه «Add printer by IP address» را انتخاب کنید، سپس «Add printer» را انتخاب کنید و «IP» را در کادر وارد کنید. بر روی گزینه "افزودن" کلیک کنید و نام دستگاه در لیست ارائه شده نمایش داده می شود.

اضافه کردن چاپگر با آدرس IP به تلفن Android

نحوه چاپ از گوشی اندرویدی با استفاده از سرویس چاپ پیش فرض

اکنون چاپگر شما برای فرآیند چاپ آماده است، می توانید اسناد مورد نظر خود را چاپ کنید. فایل را انتخاب کنید و روی منوی سه نقطه کلیک کنید. پس از انتخاب چاپگر خود با کلیک بر روی دکمه "چاپ"، صفحه تنظیمات را مشاهده خواهید کرد. تعداد کپی های مورد نیاز، اندازه کاغذ، جهت، حالت رنگ، چاپ دو طرفه یا یک طرفه، و همچنین انتخاب صفحه از ویژگی هایی است که می توانید تغییر دهید. پس از بررسی سند، می توانید برای چاپ سفارش دهید.

با محصولات آیفون یا اپل چاپ کنید

Apple AirPrint یک برنامه برای دستگاه های iOS است. این برنامه قابلیت چاپ اسناد با کیفیت بالا را در آیفون ارائه می دهد. عملکرد این برنامه در اکثر نسخه های آیفون مشابه است که استفاده از نرم افزار را برای کاربران آسان می کند.

اگر قصد خرید چاپگر و همچنین استفاده از سیستم عامل iOS را دارید، باید چاپگری تهیه کنید که از Apple AirPrint پشتیبانی کند. معمولاً می توانید با دیدن لوگوی برنامه روی بسته بندی دستگاه از این موضوع مطمئن شوید.

Apple Airprint

برای چاپ یک سند با استفاده از برنامه AirPrint در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

1- مطمئن شوید که چاپگر و آیفون شما به شبکه وای فای شما متصل هستند.

2- چاپگر خود را انتخاب کنید. برنامه‌هایی مانند Mail، Safari و Evernote از AirPrint پشتیبانی می‌کنند. با بازکردن آنها می توانید ارتباط آیفون و چاپگر را بررسی کرده و در نهایت چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید.

اکثر برنامه ها یک نماد اشتراک دارند که روی آن ضربه می زنید و گزینه «Print» را انتخاب می کنید و نام چاپگر شما ظاهر می شود. اگر برای اولین بار از این ویژگی استفاده می کنید، باید چاپگری با "AirPrint" را از لیست دستگاه های موجود در بالای صفحه انتخاب کنید و این دستگاه را به عنوان پیش فرض برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

نماد اشتراک گذاری آیفون

اگر چاپگر خود را نمی‌بینید، انتخاب گزینه «انتخاب چاپگر» به آیفون شما اجازه می‌دهد چاپگرهای اطراف را جستجو کرده و دستگاه مورد نظرتان را پیدا کند.

انتخاب پرینتر در آیفون

3- تنظیمات لازم برای چاپ را انجام دهید. انتخاب تعداد صفحات مورد نظر، حالت‌های رنگی و صفحاتی که می‌خواهید از جمله مواردی هستند که می‌توانید با توجه به ترجیحات خود از آنها استفاده کنید.

تنظیمات چاپگر در آیفون

4- در نهایت روی دکمه «چاپ» در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا سند چاپ شود.

اخرین حرف

توانایی اتصال تلفن همراه به چاپگر می تواند بسیاری از کارهای روزانه ما را آسان کند. زیرا برای چاپ اسناد و تصاویر خود مجبور به انتقال اطلاعات به رایانه نخواهیم بود. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله پاسخگوی سوالات شما در مورد چاپ از گوشی های اندرویدی و آیفون های دارای اتصالات وای فای بوده باشد. اگر به دنبال چاپگر با کیفیت و حرفه ای هستید به فروشگاه سایت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید; همکاران ما برای انتخاب بهترین و محبوب ترین چاپگر در کنار شما خواهند بود.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://avafarhang.com/print-from-mobile-using-wifi/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد